Todorow & Sacher
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Während ihres Bachelorstudiums der Germanistik und Geschichte an der Universität Basel absolvierte Orina Vogt (sie/ihr) mehrere Hospitanzen in der Regie und Dramaturgie am Theater Basel, u. a. bei WOYZECK(2017, Regie: Ulrich Rasche) und PÉLLÉAS ET MÉLISANDE (2018, Regie: Barbora Horáková Joly). Im Rahmen ihres Masterstudiums der Dramaturgie an der Bayerischen Theaterakademie August Everding in München betreute sie als Produktionsdramaturgin mehrere Regieprojekte und war im Kurationsteam des internationalen Theaterfestivals UWE:festival (2023) aktiv. Nach ihrem Masterabschluss absolviert sie ein Praktikum bei dem Schweizer Kulturfernsehen und schreibt als freie Theaterkritikerin für die Programmzeitung PROZ in Basel. Ab der Spielzeit 2025/26 ist sie als Dramaturgieassistentin am Theater und Orchester Heidelberg engagiert.
Schwerpunkte: Textredaktion, Lektorat, Pressearbeit
Projektbeteiligung: SPIELART Theaterfestival, KunstSpielOrte
During her Bachelor’s degree in German Studies and History at the University of Basel, Orina Vogt (she/her) completed several internships in directing and dramaturgy at Theater Basel, including WOYZECK (2017, directed by Ulrich Rasche) and PÉLLÉAS ET MÉLISANDE (2018, directed by Barbora Horáková Joly). As part of her master’s degree in dramaturgy at Theaterakademie August Everding in Munich, she supervised several directing projects as a production dramaturge and was active in the curation team of the international theatre festival UWE:festival (2023). After completing her Master’s degree, she interned at the Swiss cultural television and now works as a freelance theatre critic for the programme newspaper PROZ in Basel. From 2025/26 season, she will be working as a dramaturgical assistant at the Heidelberg Theatre and Orchestra.
Fields: Theatre, Performance
Main focus: Text editing, proofreading, press relations
Project participation: SPIELART Theaterfestival, KunstSpielOrte
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